30-09-05

Ontslag

Ik heb er genoeg van. De voorbije drie jaar heb ik het hier zien veranderen van een flexibele en gemotiveerde organisatie naar een logge burokratie. Gisteren was er te veel aan. De fax servers in Frankrijk deden het niet. De oorzaak was snel gevonden en het enige wat nodig was, was een reboot van een specifieke server. Maar probeer dat maar eens aan een Indier uit te leggen. Ik heb honderd keer gebeld en steeds zeiden ze (als je ze al verstaat): "Everything is running fine." Dat er 1 faxje per uur uitkomt is blijkbaar normaal, ook al komen er per uur zo n 2000 documenten bij. Maar dat snappen ze niet. Uiteindelijk heeft iemand hier in Europa die machine ne shot gegeven, anders lag ie nog altijd plat. Maar de elende was reeds gebeurd: heel wat schadecleams wegens de vertraging.
 
John, mijn baas was furieus. Hij begon me verwijten te maken en toen heb ik gezegd: je bekijkt het maar, ik neem ontslag. Een brief geschreven en laten ondertekenen. Vandaag belde ie, dat hij het ontslag weigerde en maandag wou praten. Maar ze bekijken het maar, als ik door die Indiers mijn werk nie naar behoren kan doen, dan hoeft het voor mij allemaal nie meer.
 
Gek vind ik dat, in de pers lees je steeds dat een Indier een goedkope, gedreven, flexibele en goed opgeleide IT-er is. Waarom merken wij er daar dan niks van? Kijk, als het management onze firma naar de kloten wil, dan doen ze maar, maar dan wel zonder mij.

17:05 Gepost door leentje | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

Commentaren

oeioei weer een hoop stress....
Maar toch wens ik je een heel prettig weekend toe!

Gepost door: Myst | 30-09-05

outsourcing is een mode woord waar zefls blijkbaar gorte bedrijven afn eoten niet geheel goed over nadeken...
al hoewel nu ja soit, praat eens met john, wil je?

Gepost door: lord cms | 01-10-05

Log Ik heb SNI eigenlijk nooit het toonbeeld van dynamica gevonden.... of personeels vriendelijk.

Volgens mij is outsourcen naar zo'n achterlijk land de doodsteek voor je organisatie. Ik ken geen enkel project waar dat gelukt is, ook al ontkennen de verantwoordlijken dat in alle toonaarden. Het kost uiteindelijk altijd geld en klanten.
Ik test tegenwoordig altijd de helpdesk van een mogelijke supplier en als ik via wat truc-vraagjes erachter kom dat die niet in Europa/VS zit, verdwijnen ze gelijk van de short-list.

Maar aan de andere kant lijkt het me niet heel verstandig om zo emotioneel ontslag te nemen. Kan een free-lancer ontslag bij jullie nemen? Hier mag je dan op een behoorlijke schadeclaim rekenen.




Gepost door: Kees | 03-10-05

't Is allemaal get ... Jaja Leentje, ik ondervind de Indian Connection ook elke dag.
Op alles ja knikken, zelfs als ze er de ballen van begrepen hebben.
Heb een leuk flashke ... Wat bij de haren getrokken (zoals het hoort met satire) maar toch met een grond van waarheid :
http://www.illwillpress.com
Groetjes,
Carno

Gepost door: Carnobel | 04-10-05

De commentaren zijn gesloten.